Thursday 30 June 2011

CHAPTER 50

assalamualaikum

macam2 yang terjadi minggu ni, minggu ni minggu yang paling, hmm,susah nak cakap
now my mom know about my result, she was so mad at me , i'm sorry

ibu : macam mana boleh jadi macam ni? apa masalah adik? kenapa keputusan adik teruk sangat
aku: sorry ibu, adik dah belajar, adik tak tahu, adik tak tahu kenapa adik tak boleh nak jawab, adik tahu jawapannya, tapi adik tak tahu kenapa adik jadi blur

takkan aku nak cakap puncanya, kalau aku bagitahu puncanya confirm ibu kecewa ngan aku, aku tak nak ibu kecewa ngan aku, biarlah puncanya aku seorang jewk yang tahu,tapi mungkin kawan2 aku tahu jugak...

sekarang aku yang kene tanggung akibatnya, aku tak lagi dapat keistimewaan seperti dahulu, sekarang semuanya dah berubah.

semua kemudahan yang aku dapat, tidak lagi aku dapat menggunakan dengan sepenuhnya, ibu dah meletakkan hadnye..

aku boleh online ni pun di atas bantuan abang aku

 thankx abang, kalau kau tak de aku tak tahu lah

abang : tulah sapa suruh, sekarang adik yang kene tanggung sorang kan
aku    :takpelah abang mungkin dah ditakdirkan kot
abang :adik tengok sekarang, adik yang kene tanggung sorang kan, siapa yang tolong adik sekarang? takde sape yang tolong kan. mana pergi kawan adik tu? dia tinggalkan adik?


aku just diam, dah tak de apa yang aku boleh cakap, apa yang abang aku cakap tu memang betul
takpelah biar lah kali ni aku pulak yang berkorban, mungkin dia dah berkorban untuk aku dulu,sekarang giliran aku pulak, dia tak tahu apa yang dah jadi kat aku minggu ni.
mungkin luaran aku nampak happy, seperti tiada apa2 masalah, tapi kat dalam hanya Allah yang tahu betapa banyak nye masalah aku. mungkin dia ingat dengan apa yang dia buat sekarang ni, tidak menyakitkan aku, tapi dia salah, apa yang dia buat sekarang ni lagilah dia menyakitkan aku, tapi akutetap bersabar, mungkin ni cabaran hidup aku,dugaan yang telah Allah tuliskan untuk aku, aku terimanya dengan redha.maafkan aku, mungkin apa yang aku buat lepas ni akan mengecilkan hati kau, tapi aku terpaksa. aku terpaksa berpura-pura, maafkan aku. aku buat semua ni sebab aku sangat2 menghormati keputusan kau. mungkin suatu hari nanti kita boleh berkawan, seperti orang lain, tiada perasaan janggal.insyaallah.

No comments:

Post a Comment