Friday, 30 December 2011

CHAPTER 156

assalamualaikum

aku takkan menghancurkan kebahagiaan orang yang aku sayang
sebab aku tak sanggup untuk melihat mereka kecundang
aku tak sanggup untuk melihat air mata jernih jatuh ke pipi mereka
aku tak sanggup melenyapkan senyuman dan tawa mereka
aku tak sanggup untuk melihat mereka bermuram durja

tapi
aku juga takkan akan membiarkan orang lain menghancurkan kebahagiaan aku
aku aku seorang yang ego
pentingkan diri sendiri
tapi itu dri sebenar aku
kalau aku tidak bersifat sedemikian rupa
manusia yang tidak berperikemanusiaan ini akan memijak kepala

aku pernah biarkan orang menyakiti hati aku dulu
ye dulu
kenangan 2011 memang susah untu aku lupakan
macam-macam yang terjadi pada tahun 2011

buat pertama kalinya pada tahun itu aku merendahkan ego aku
aku boleh menjadi seorang yang penyabar
hahahahahha
memang giler lah aku kan

tapi mungkin itu semua kenangan yang tak sepatutnya di kenang
aku teringat kata seseorang itu
''memory deleted''
hahahahahahahahahahahahahahahahahaah


Saturday, 17 December 2011

CHAPTER 155

BUAT LELAKI JATUH CINTA DENGAN KAMU

*jadilah diri sendiri

*dapatkan perhatiannya. Si dia tidak mungkin membayangi kamu jika dia tidak sedar akan kewujudan kamu

*minati apa yang dia sukai, dari mana dia berasal, ke mana dia ingin pergi, dan juga tunjukkan siapa diri kamu dengan jujur

*jangan cuba berbicara dengannya setiap waktu atau setiap saat kerana dia akan merasa sangat terganggu dan tidak menyukai kamu

*milik ''sense of humour'' jika kamu terlalu serius pada segala hal, kamu orang yang membosankan!

*dia mungkin akan menaruh rasa pada kamu jika kamu memiliki sedikit sifat menggoda 

*cubalah hanya bersendirian sahaja jika kamu ingin dia mengajak kamu keluar

*jangan buat diri kamu terlalu ''available''

JODOH DAH PERTEMUAN TU DI TANGAN ALLAH, KITA HANYA MAMPU BERUSAHA
TAPI JANGAN TERLALU BERHARAP
NANTI DIRI SENDIRI KECEWA

Friday, 16 December 2011

CHAPTER 154

assalamualaikum

rafiqah, memang lah tu yang sedap nye
hahahahahaha

penat lah oi
asyik patah balik balik patah
umah pasir gudang

hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
mungkin tahun ni aku guna beg jenama OCEAN PACIFIC
mesti koang tak pena dengar an
hahhaha
ain kan slalu nak yang EKSKLUSIF
dia sorang je yang pakai
hahhaha
tu jenama singapore lah

hahahhahahah
k lah malas nak cte byk2
pnat nak taip
bye

Wednesday, 14 December 2011

CHAPTER 153

SI DIA 100% MAHUKAN KAMU JIKA:

*memberikan layanan yang begitu baik kepada kamu misalnya tidak pernah tinggikan suara, mengambildan menghantar kamu ke tempat kerja, mengambil berat makan dan minum serta kesihatan kamu

*setiap hari sebelum tidur akan menghubungi kamu untuk ucapkan selamat malam

*tidak pernak malu untuk memperkenalkan kamu pada sesiapa sahaja kamu adalah insan yang paling rapat dengannya andai ada sebarang majis yang melibatkan teman-teman kamulah yang di pilih sebagai pasangannya

*si dia sentiasa jaga hati kamu dan paling takut kamu merajuk. pelbagai cara di lakukannya untuk memujuk kamu

*tidak pernah berkira dengan kamu dan sanggup menghabiskan duit untuk mendapatkan apa yang kamu suka 

* bersedia untuk bertemu dengan orang tua mu pada bila-bila masa


SI DIA 50/50 DENGAN KAMU JIKA:

*mengikut ke mana sahaja kamu pergi tetapi apabila bertemu dengan orang yang dikenalinya cepat-cepat si dia cuba menjauhkan diri dari kamu
*apabila dia menyakitkan hati kamu si dia akan meminta maaf tetapi andai kamu tidak memaafkannya atau masih lagi marah, si dia akan buat tidak tahu dan menunggu kamu datang padanya terlebih dahulu

*masih berkira-kira mengeluarkan wangnya untuk kamu. kalau setakat belanja makan dan minum mungkin masih boleh di pertimbangkan lagi tetapi kalau untuk beli yang kamu suka seperti pakaian atau kasut tidak mungkin sama sekali si dia sanggup

*sekiranya kamu berkawan rapat dengan orang lain si dia cemburu tetapi tida menyatakannya sebaliknya akan bertindak sama dengan kamu iaitu dengan membuat kamu pula cemburu

*apabila kamu bertanyakan tentang perhubungan, si dia memberi jawapan ''Sayang tetapi belum bersedia'' ataupun ''Berilah masa untuk berfikir'' jadi kamu masih punya harapan


SI DIA HANYA ANGGAP KAMU TEMAN BIASA JIKA:

*tidak pernah sekalipun si dia minta kamu menemaninya keluar bersama teman-temannya 

*kamu berdua jarang berjumpa atau berhubung melalui telefon sebaliknya banyak berkomunikasi melalui sms dan 'chatting'
di internet

*si dia tidak pernah ambil berat tentang masalah kamu dan andai kamu sedang bersedih apa yang si dia cuba lakukan buat kamu ketawa tetapi tidak pernah mahu berkongsi apa yang kamu alami

*setiap kali kamu berdua bicara soal percintaan si dia akan membayangkan atau menceritakan tentang perempuan lain bukan kamu

*dalam perhubungan kamu yang terlebih memberi dan begitu mengambil hatinya. sedangkan si dia tidak sebaliknya

Tuesday, 13 December 2011

CHAPTER 152

assalamualaikum

okay 
sekarang ada perkembangan terbaru tau
aku
NUR'AIN MOHAMED SALLEH
dah
IN A RELATIONSHIP
hahahahahhahaahahahahahhahahaha

jangan terkejut ye
in a relationship with SPM lah
aku dah kene fokus 100% kat boyfee aku ni
bahaya kalau tak concentrate kat boyfee baru aku ni

sayang
be nice to me okay
after 1 year kita break
okay sayang??
hahahahhaah
mesti korang ingat aku dah biol kan

so sekarang aku dah ada tanggungjawab ye
iaitu
menumpukan perhatian 100% kat boyfee aku
sorry kawan2
doakan supaya aku sentiasa setia dengan dia tau

i will try the hardest to love you
and to love all your characteristics
i will pay attention to you
i will be faithful to you


Monday, 12 December 2011

CHAPTER 151

assalamualaikum

GOOD EVENING!!
hehehehhehehe
apa khabar semua, sehat ke tak
ceh aku ni excited nak tulis 
macam ada orang nak baca

so what
suka hati aku lah nak tulis ke tak
ada aku kesah
hahhahaha
sorry lah, memang masa cuti skolah wayar aku dah x berapa nak betol
asl cuti skolah je aku tak betol

the truth is
aku miss skolah aku very much
aku miss nak gi kantin nan kawan2 aku
kita org memang slalu rehat sama2
port kita orang kat pondok depan kelas pendidikan khas

klu time rehat memang muke kitaorg kat situ
klu x de kat situ ada kat 2 kelas ni
sama ada kelas 4sc2 atau 4sc4
tu tiga jelah x de kat tempat lain

what happen to me??
nothing much
just jalani kehidupan seperti biase
aku just duduk kat rumah
dan tolong ibu buat kerja rumah sikit2

it's real
aku dah jarang gune phone
aku dah mcm mlas nak guna lagi
untuk apa aku pegang phone mcm yang slalu aku buat dulu
membuang masa, tenaga dan duit aku je
lagi satu aku asyik berkepit je ngan lappy aku
sekarang aku tengah gile kan movie harry potter
aku nak tengok dari first sampai akhir
 so hidup ni kita kene enjoy

enjoy, enjoy jgak 
tapi jangan lupa dengan kewajipan kita sebagai seorang islam

Friday, 9 December 2011

CHAPTER 150

assalamualaikum

hello semua!!

insyallah bulan 2 aku akan berpindah ke rumah baru aku
hehe
happy nye

apa perkembangan baru aku masa cuti sekolah
macam biase je kot
cuma aku dh agak berisi sikitlah

and aku dh agak bz nak 
ulang alik kat umah baru
sebab nak tahu perkembangan renovation kan
pastu 25/12/11
ada kerja kahwin
sepupu aku kahwin
tu je lah
agak bz jugak lah

so, hidup ni kita kene enjoy!!
tapi jangan lupa akan kewajipan kita sebagai seorang muslim :)

Monday, 5 December 2011

CHAPTER 149


TARIKH LAHIR ANDA .

Kalau anda dilahirkan pada 1Hb, 10Hb, 19Hb, 28Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.1
Kalau anda dilahirkan pada 2Hb, 11Hb, 20Hb, 29Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.2
Kalau anda dilahirkan pada 3Hb, 12Hb, 21Hb, 30Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.3
Kalau anda dilahirkan pada 4Hb, 13Hb, 22Hb, 31Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.4
Kalau anda dilahirkan pada 5Hb, 14Hb, 23Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.5
Kalau anda dilahirkan pada 6Hb, 15Hb, 24Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.6
Kalau anda dilahirkan pada 7Hb, 16Hb, 25Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.7
Kalau anda dilahirkan pada 8Hb, 17Hb, 26Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.8
Kalau anda dilahirkan pada 9Hb, 18Hb, 27Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.9

no.1
—-
Anda sangat cerdik, jujur, lucu, degil, rajin, terus-terang, cemburu dalam asas pertandingan, baik hati, peramah dan autoriti. Anda ingin mendahului dalam apa jua keadaan. Anda seorang yang berdikari, berkeyakinan dan tidak pernah berada di bawah pimpinan orang lain. Anda akan bercinta dalam usia yang muda tapi akan berkahwin pada usia yang matang. Anda tidak suka akan orang yang bertentangan pendapat dengan anda. Malah anda juga menyimpan dendam dengan orang yang bersalah dengan anda. Anda seorang yang kuat belanja. Pada masa hadapan anda adalah professional dalam kerjaya yang anda ceburi. Namun terdapat juga orang yang kecil hati dengan pencapaian anda. Anda mempunyai keluarga yang bahagia. Pasangan ideal anda adalah no.4, 6, 8.

no.2
—-
Tak kira apa pun, anda akan disukai oleh semua orang kerana anda berperanankan Bulan dan semua orang suka akan bulan. Em…bagus! Anda suka bermimpi siang. Anda kurang berkeyakinan terhadap diri sendiri. Jadi and perlu membuat perubahan ke atas hidup anda. Anda adalah seorang yang sukar diramal kerana anda membuat perubahan berdasarkan masa dan keadaan. Anda juga seorang yang mementingkan diri sendiri tetapi and mempunyai bakat dalam muzikal, seni dan komunikasi lisan. Sikap anda seperti bulan yang datang keredupan dan pudar jadi semua orang boleh mengetahui perubahan anda. Anda boleh menjadi Mahatma Gandhi yang kedua kerana cinta akan keamanan. Anda juga seorang yang bertanggungjawab dalam keluarga. Pasangan ideal anda adalah no.2, 5, 9.

no.3
—-
Anda adalah seorang yang berhati keras, pentingkan diri sendiri, kuat agama dan suka untuk mempertingkatkan kehidupan sendiri. Anda mempunyai masalah keluarga dan anda dapat mengharungi dengan kesabaran anda. Anda sangat pandai bercakap, wajah yang cantik, jadi ke mana saja anda pergi anda akan dapat apa yang anda inginkan. Daripada hari lahir anda, anda perlu berkerja keras untuk berjaya. Anda juga seorang yang menghormati orang yang lebih tua daripada anda. Bukannya senang nak menjalinkan hubungan sama ada percintaan, kekeluargaan atau persahabatan. Sekiranya anda suka akan sikap seseorang itu, maka hubungan itu akan berpanjangan. Anda suka akan kebebasan, pencipta di mana ada anda akan membawa harapan, kegembiraan dan keceriaan ke dunia ini. Pasangan ideal anda adalah no.6, 9.

no.4
—-
Anda adalah seorang yang amat degil dan rajin. Mungkin anda akan menjauhkan orang lain daripada anda kerana kata-kata anda. Anda seorang yang bertimbang rasa akan masalah orang lain. Anda berbakat dalam penyelidikan dan seni. Anda akan membantu ahli keluarga atau kawan-kawan yang menghadapi masalah tanpa berfikir panjang. Anda kena berhati-hati dengan orang sekeliling anda kerana mereka mungkin akan mempergunakan anda. Kawan-kawan anda akan menghabiskan masa dan wang ringgit anda dan selepas itu menjauhi daripada anda apabila anda dah tak ada nilai buat mereka lagi. Walau bagaimanapun anda tetap seorang yang sabar dan tegas. Pasangan ideal anda adalah no.1, 8.

no.5
—-
Anda sangat popular dalam komuniti. Anda boleh menyelesaikan sesuatu perkara hanya secara lisan. Anda mempunyai akal fikiran dalam menjalani perniagaan. Namun anda terlalu terburu-buru. Anda adalah seorang yang humor di kalangan kawan-kawan dan ahli keluarga. Kawan-kawan dan ahli keluarga anda juga akan minta bantuan anda apabila mereka memerlukan bantuan. Anda bukan seorang yang setia dalam hubungan percintaan. Anda suka perubahan dan kebebasan. Anda mempunyai ciri-ciri seorang pengembara dan ahli silap mata. Anda mempelajari hidup melalui pengalaman. Pasangan ideal anda adalah no.1 , 2, 9.

no.6
—-
Anda dilahirkan untuk menikmati hidup ini. Anda tidak pedulikan apa-apa perkara dan hanya ingin berseronok dalam hidup anda saja. Anda sangat pandai dalam pelajaran dan pengurusan perniagaan. Anda seorang genius, baik hati (tapi hanya orang yang beranggapan anda orang baik), mempunyai paras rupa yang cantik atau kacak. Semua benda yang baik akan datang pada anda. Anda mengambil berat ke atas ahli keluarga dan kawan-kawan anda. Pada pandangan mereka, anda adalah seorang yang murah hati, peramah, adil saksama dan mempunyai penilaian yang tajam. Pasangan ideal anda adalah no.1, 3, 9.

no.7
—-
Anda mempunyai daya tarikan kepada sesiapa saja. Anda adalah seorang yang realistik, yakin, gembira dan merupakan seorang yang genius dalam bidang pendidikan, muzik, seni dan nyanyian. Anda mempunyai masalah sikap iaitu panas baran. Namun demikian, anda banyak melakukan pengorbanan untuk keluarga. Anda meletakkan keluarga di tempat yang amat tinggi sekali sehingga kadang-kadang mengabaikan kebahagian diri sendiri. Anda telah dilahirkan untuk memberi sumbangan kepada dunia ini. Jadi anda seorang yang bagus dan seorang yang amat gembira. Pasangan ideal anda adalah no.2.

no.8
—-
Anda mempunyai personaliti yang sangat kuat jadi tak ada orang yang memahami anda. Kepakaran anda hanyalah menuding jari pada sesuatu benda. Anda juga mengalami pelbagai dugaan dalam hidup. Semua masalah ini telah menjadikan anda lebih kuat dan tabah. Anda memperjuangkan keadilan. Kebanyakan masa anda telah dihabiskan bersama-sama dengan kawan-kawan. Anda seorang yang disiplin dalam hidup, tidak putus asa dan berani. Faktor-faktor ini telah membawa anda ke puncak kejayaan. Anda juga adalah seorang ahli pasukan, keluarga dan pejuang yang sangat bagus. Pasangan ideal anda adalah no.1, 4.

no.9
—-
Anda adalah seorang yang sangat tabah dari segi fizikal dan juga mental. Anda mempunyai penilaian yang sangat tajam. Anda juga adalah seorang yang sangat dihormati dalam komuniti. Anda adalah orang yang boleh menerima cabaran dan berjaya dalam apa jua yang anda buat. Pada usia yang muda anda selalu bertentangan dengan ibu bapa anda. Tapi apabila usia anda telah semakin meningkat anda adalah seorang anak yang taat dan hormati mereka. Anda sesuai menceburi bigan kejuruteraan atau perbankan kerana orang lain percaya dan yakin akan anda. Anda merupakan model teladan kepada orang lain. Pasangan ideal anda adalah no. 3, 5, 6.

CHAPTER 148

assalamualaikum

akan aku lakukannya
 
aku bukannye anak patung yang boleh kau buat main
aku bukannye simen yang boleh kau pijak sesuka hati
aku bukannya tisu yang kau cari bila kau perlukannya dan buang ketika dah habis guna
 aku bukannya tong sampah yang menerima segala benda yang tak diperlukan lagi
aku seoarang manusia 
aku juga mempunyai nama seperti manusia yang lain
nama aku
NUR'AIN MOHAMED SALLEH

aku juga mempunyai perasaan seperti manusia yang lain
aku tahu untuk
SENYUM bila aku suka
KETAWA bila aku gembira
SEDIH bila aku disakiti
MENANGIS bila aku ditinggalkan



Thursday, 1 December 2011

CHAPTER 147

assalamualaikum

sekarang aku just tak sabar nak pindah
aku harap penghijrahan aku ini
dapat membantu aku
untuk menjalani hidup aku dengan lebih tenang
insyaallah

kadang-kadang kita sebagai manusia 
boleh menjadi lemah disebabkan manusia yang lain
kata-kata diorang
boleh buat kita menangis
boleh buat kita menjadi gila kerana tertanya2 kenapa dia berkata begitu

ini semua terjadi kepada aku
kadang2 sampai tahap
kita tak boleh terima kenyataan

bersabarlah umat islam
tepuk dada tanya selera
jangan membuang masa untuk sesuatu yang belom tentu jadi milik kita

Friday, 25 November 2011

CHAPTER 146

assalamualaikum

with my nephew

mohamed danish asyraff


CHAPTER 145

assalamualaikum

just be who you are
don't ever pretend to be other person just because you want everyone to look you as a perfect person

you make me feel like i was your everything
but then you left me easily like i was nothing

CHAPTER 144

sampai bila aku nak menyembunyikan kebenaran, insyaallah, satu hari nanti kau akan tahu kebenarannya jugak

CHAPTER 143

Aku Bukan Untukmu

Artist: Rossa
Dahulu kau mencintaiku
Dahulu kau menginginkanku
Meskipun tak pernah ada jawabku
Tak berniat kau tinggalkan aku
Sekarang kau pergi menjauh
Sekarang kau tinggalkan aku
Disaat ku mulai mengharapkanmu
Dan kumohon maafkan aku
Aku menyesal tlah membuatmu menangis
Dan biarkan memilih yang lain
Tapi jangan pernah kau dustai takdirmu
Pasti itu terbaik untukmu
Janganlah lagi kau mengingatku kembali
Aku bukanlah untukmu
Meski ku memohon dan meminta hatimu
Jangan pernah tinggalkan dirinya
Untuk diriku
Sekarang kau pergi menjauh
Sekarang kau tinggalkan aku
Disaat ku mulai mengharapkanmu
Dan kumohon maafkan aku
Aku menyesal tlah membuatmu menangis
Dan biarkan memilih yang lain
Tapi jangan pernah kau dustai takdirmu
Pasti itu terbaik untukmu
Janganlah lagi kau mengingatku kembali
Aku bukanlah untukmu
Meski ku memohon dan meminta hatimu
Jangan pernah tinggalkan dirinya
Meski ku memohon dan meminta hatimu
Jangan pernah tinggalkan dirinya
Untuk diriku

Wednesday, 16 November 2011

CHAPTER 142

JONAS BROTHERS-WHEN YOU LOOK ME IN THE EYES

If the heart is always searching,
Can you ever find a home?
I've been looking for that someone,
I'll never make it on my own.
Dreams can't take the place of loving you,
There's gotta be a million reasons why it's true

When you look me in the eyes,
And tell me that you love me.
Everything's alright,
When you're right here by my side.
When you look me in the eyes,
I catch a glimpse of heaven.
I find my paradise,
When you look me in the eyes.

How long will I be waiting,
To be with you again
Gonna tell you that I love you,
In the best way that I can.
I can't take a day without you here,
You're the light that makes my darkness disappear.

When you look me in the eyes,
And tell me that you love me.
Everything's alright,
When you're right here by my side.
When you look me in the eyes,
I catch a glimpse of heaven.
I find my paradise,
When you look me in the eyes.

More and more, I start to realize,
I can reach my tomorrow,
I can hold my head high,
And it's all because you're by my side.

When you look me in the eyes,
And tell me that you love me.
Everything's alright,
When you're right here by my side.
When I hold you in my arms
I know that it's forever
I just gotta let you know
I never wanna let you go

Cause when you look me in the eyes.

And tell me that you love me.
Everything's alright,
When you're right here by my side.
When you look me in the eyes,
I catch a glimpse of heaven.
I find my paradise,
When you look me in the eyes.
Oh

Tuesday, 15 November 2011

CHAPTER 141

assalamualaikum

11/11/11 (jumaat), tarikh keramat
segala-galanya bermula dari tarikh di atas,
segala perubahan bermula dari tarikh tersebut,
don't worry girls, i will never ever leave you
just call me if you need someone to calm you

sekarang aku semakin happy dengan diri aku
sebab aku dah boleh kembalikan gelak tawa kawan2 aku
korang, aku mengaku sejak kebelakangan ni memang banyak masalah yang timbul
kuatkan hatimu
dan sentiasa percaya bahawa Allah sentiasa bersamamu
satu demi satu masalah datang dan pergi
but remember hidup mesti diteruskan jugak!!!

sekarang aku sudah mula merubah diri aku untuk menjadi yang lebih baik
nak tahu tak
sekarang aku ada satu lagi prinsip yang baru
''APOLOGIZE, FORGIVE AND LET GO''
best tau, aku dah try kat beberapa orang
walaupun ada sesetangah masalah yang bukan berpunca daripada aku
aku tetap meminta maaf terlebih dahulu
''maaf'' adalah salah satu perkataan yang agak power
ia boleh buat orang sedih, tersenyum dan banyak eksprasi lagi

lagi satu aku nak cakap 
tak semestinya kalau kita yang mintak maaf dulu bererti kita yang salah
kita minta maaf dulu sebab kita nak meleraikan pergaduhan
atau menjernihkan keadaan

tak pe kalau kita merendahkan ego kita untuk meminta maaf
dengan melakukan langkah ini
kita telah berani berhadapan untuk bersemuka dan merendahkan diri kita
setiap manusia di muka bumi ni buat salah
dan sekarang aku dah menjadi semakin tenang
alhamdulillah

ada lagi satu kata-kata
''TAK PERLU BERSUSAH PAYAH UNTUK MENGELAKKAN DIRI DARIPADA SAYA,
KERANA SAYA SENDIRI AKAN MENJAUHI ATAU MENGHILANGKAN DIRI DARIPADA AWAK''
setiap manusia ada naluri
melalui naluri ni kita dapat rasa kalau ada orang yang tak suka kat diri kita
aku tak berniat nak buat sesiapa marah atau berkecil hati dengan kata2 aku ni
jika ada yang terasa
aku meminta maaf
aku sebagai manusia biasa tidak terlepas daripada berbuat dosa

Thursday, 10 November 2011

CHAPTER 140

assalamualaikum

alhamdulillah aku dah buat 
tanggungjawab yang harus aku lakukan 
setelah sekian lama
aku mendiamkan diri

yeah
i know i can do it

dan hikmahnya
hidup aku semakin tenang sekarang
ye aku pasti dengan keputusan yang aku buat

tidak semestinya aku meminta maaf
bererti aku yang salah
walaupun kita mengecilkan hati orang sebesar kuman
itu sahaja boleh memberikan impak yang besar dalam hidup kita
:)

Thursday, 3 November 2011

CHAPTER 139

Mr. know it all-kelly clarkson


Mr. Know It All
Well you think you know it all
But you don’t know a thing at all
Ain’t it something y’all
When somebody tells you something ’bout you
Think that they know more than you do
So you take it down, another pill to swallow
Mr. Bring Me Down
Well you like to bring me down, don’t ya?
But I ain’t laying down
Baby I ain’t going down
Can’t nobody tell me how it’s gonna be
Nobody’s gonna make a fool out of me
Babe, you should know that I lead, not follow
Chorus
Oh you think that you know me
That’s why I’m leaving you lonely
‘Cause babe, you don’t know a thing about me
You don’t know a thing about me
You ain’t got the right to tell me
When and where to go, no right to tell me
Acting like you own me lately
Yeah, baby, you don’t know a thing about me
You don’t know a thing about me
Mr. Play Your Games
Only got yourself to blame
When you want me back again
But I ain’t fallin’ back again
‘Cause I’m living my truth without your lies
Let’s be clear, baby – this is goodbye
I ain’t comin’ back tomorrow
Chorus
So what, you’ve got the world at your feet
And you know everything about everything
But you don’t
You still think I’m comin’ back but baby, you’ll see
Chorus
Mr. Know It All
Well you think you know it all
But you don’t know a thing at all
Yeah, baby, you don’t know a thing about me
You don’t know a thing about me

Monday, 31 October 2011

CHAPTER 138

assalamualaikum

ain rasa ain dah menggunakan ayat yang mudah
mudah di fahami
i'm very2 sure about that

so
tak perlu nak ulang 2, 3 kali
please larh, don't force me to make any decision

ain tak mintak banyak
just respect my decision

i have my own way 
i'm trying to be independent 
so just let me handle it
i know what best for me
i got to go my own way

Sunday, 30 October 2011

CHAPTER 137

assalamualaikum

sometimes we didn't realized that we have hurt others feeling
some of their words really can hurt our feeling
it happen to
although i know that
they didn't mean it
but it hurt me

so
after this
i hope that you will mind your words 

CHAPTER 136

assalamualaikum

Sesuatu yang baik,
 belum tentu benar.
 Sesuatu yang benar, 
belum tentu baik. 

Sesuatu yang bagus, 
belum tentu berharga. 
Sesuatu yang berharga/berguna, 
belum tentu bagus.

Pikiran yang terbuka dan mulut yang tertutup merupakan suatu kombinasi kebahagiaan.
Semakin banyak Anda berbicara tentang diri sendiri, 
semakin banyak pula kemungkinan untuk Anda berbohong.
Jika Anda tidak bisa menjadi orang pandai, 
jadilah orang yang baik.

Seorang teman sejati akan membuat Anda hangat dengan kehadirannya, 
mempercayai akan rahasianya dan mengingat Anda dalam doa-doanya.
Doa memberikan kekuatan pada orang yang lemah, 
membuat orang tidak percaya menjadi percaya dan memberikan keberanian pada orang yang ketakutan.

Jika kita berbuat baik, 
kebaikan pula yang akan kita terima kelak.
Senyum tidak hanya akan menampilkan wajah yang cerah, 
namun juga menghangatkan jiwa.
Cinta itu angkuh dan lembut. 
Lebih baik memiliki cinta daripada memiliki semua bintang di langit.

Yang penting bukan berapa lama kita hidup, 
tetapi bagaimana kita hidup.
Nasihat yang baik tidak pernah datang terlambat.

Iri hati yang ditunjukan kepada seseorang akan melukai diri sendiri.
Anda cuma bisa hidup sekali saja didunia ini, 
tetapi jika anda hidup dengan benar, 
sekali saja sudah cukup.

Kenangan indah masa lalu hanya untuk dikenang, 
bukan untuk diingat-ingat.

Rasa takut bukanlah untuk dinikmati, 
tetapi untuk dihadapi.

Orang bijaksana selalu melengkapi kehidupannya dengan banyak persahabatan.
Lidah anda yang menentukan siapa anda.
Diantara isi rumah tangga, 
anak-anaklah yang terbaik.

Cinta seringkali akan lari bila kita mencari, 
tetapi cinta jua seringkali dibiarkan pergi bila ia menghampiri.

Jika kejahatan di balas kejahatan, 
maka itu adalah dendam. 
Jika kebaikan dibalas kebaikan itu adalah perkara biasa. 
Jika kebaikan dibalas kejahatan, 
itu adalah zalim. 
Tapi jika kejahatan dibalas kebaikan, 
itu adalah mulia dan terpuji.

Jika Anda tidak memulai hari ini dengan senyuman, 
belum terlambat untuk mencobanya pada hari esok.


Persahabatan sejati layaknya kesehatan, 
nilainya baru kita sadari setelah kita kehilangannya
Seorang sahabat adalah yang dapat mendengarkan lagu di dalam hatimu dan akan menyanyikan kembali tatkala kau lupa akan bait-baitnya

Bertemanlah dengan orang yang suka membela kebenaran. 
Dialah hiasan dikala kita senang dan perisai diwaktu kita susah
Namun kita tidak akan pernah memiliki seorang teman, 
jika kita mengharapkan seseorang tanpa kesalahan. 
Karena semua manusia itu baik kalau kita bisa melihat kebaikannya dan menyenangkan kalau kita bisa melihat keunikannya tapi semua manusia itu akan buruk dan membosankan kalau kita tidak bisa melihat keduanya.

Tak seorang pun sempurna. 
Mereka yang mau belajar dari kesalahan adalah bijak. 
Menyedihkan melihat orang berkeras bahwa mereka benar meskipun terbukti salah
Bila Kita mengisi hati kita dengan penyesalan untuk masa lalu dan kekhawatiran untuk masa depan, kita tak memiliki hari ini untuk kita syukuri.

Perlukah merasa kecil dan malu dihina? 
Orang yang dihina itu sebenarnya memungut pahala cum-cuma tanpa perlu bersusah payah
Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, 
merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, 
memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat.  
(Khalifah Abdul MAlik bin Marwan)

Barang siapa yang selalu kekenyangan maka banyaklah dagingnya, 
dan siapa yang banyak dagingnya maka kuatlah nafsunya. 
Siapa yang kuat nafsunya maka banyaklah dosanya, 
siapa yang banyak dosanya maka keraslah hatinya dan siapa yang keras hatinya  maka tenggelamlah dia dalam bencana dunia serta keindahannya

Sesungguhnya sebagian perkataan itu ada yang lebih keras dari batu, 
lebih tajam dari tusukan jarum, 
lebih pahit daripada jadam dan lebih panas daripada bara. 
Sesungguhnya hati adalah ladang, 
maka tanamlah ia dengan perkataan yang baik, 
karena jika tidak tumbuh semuanya (perkataan yang tidak baik) niscaya tumbuh sebagiannya
Tidak ada simpanan yang lebih berguna daripada ilmu.
Tidak ada sesuatu yang lebih beruntung daripada adab.
Tidak ada kawan yang lebih bagus daripada akal.
Tidak ada benda ghaib yang lebih dekat daripada maut.

Sekali tidak berhasil bukan berarti gagal selamanya
Kebahagiaan takkan pernah bisa dibeli dengan uang
Orang yang banyak ketawa itu kurang wibawanya.
Orang yang suka menghina orang lain, dia juga akan dihina.
Orang yang mencintai akhirat, dunia pasti menyertainya.
Barangsiapa menjaga kehormatan orang lain, pasti kehormatan dirinya akan terjaga
Sesungguhnya orang-orang yang berlaku adil di sisi Allah laksana berada di atas mimbar yang terbuat dari cahaya.
Mereka itu orang-orang yang berlaku adil dalam menetapkan hukum
baik kepada rakyat maupun kepada keluarga
Tiga sifat yang menyebabkan penyandangnya tidak tentram dalam hidupnya : iri, dengki, dan akhlak buruk

Hiduplah Sesuka hatimu,
Sesungguhnya kamu pasti mati.
Cintai siapa saja yang kamu senangi,
Sesungguhnya kamu pasti akan berpisah dengannya.
Lakukan apa saja yang kamu kehendaki,
Sesungguhnya kamu akan memperoleh balasannya.
Tidak ada kebaikan bagi pembicaraan kecuali dengan amalan.
Tidak ada kebaikan bagi harta kecuali dengan kedermawanan.
Tidak ada kebaikan bagi sahabat kecuali dengan kesetiaan.
Tidak ada kebaikan bagi shadaqah kecuali niat yang ikhlas.
Tidak ada kebaikan bagi kehidupan kecuali kesehatan dan keamanan

Banyak orang akan datang dan pergi dari kehidupanmu, tetapi hanya sahabat-sahabat sejati yang akan meninggalkan bekas di dalam hatimu.

Untuk menangani dirimu, gunakan kepalamu. Tetapi untuk menangani orang lain, gunakan hatimu.

Kemarahan hanyalah satu kata yang dekat dengan bahaya.

Pikiran yang besar membicarakan ide-ide;
Pikiran yang rata-rata membicarakan kejadian-kejadian;
Dan pikiran yang kerdil membicarakan orang-orang.

Allah memberikan kepada setiap burung makanan mereka, tetapi Ia tidak melemparkan makanan itu ke dalam sarang mereka.

Ia yang kehilangan uang, kehilangan banyak;
Ia yang kehilangan seorang teman, kehilangan lebih banyak;
Tetapi ia yang kehilangan keyakinan, kehilangan semuanya.

Belajarlah dari kesalahan orang lain. Engkau tidak dapat hidup cukup lama untuk mendapatkan semua itu dari dirimu sendiri.

Lidah praktis tidak berat sama sekali, tetapi hanya sedikit orang yang dapat memegangnya.

Smart people learn from their own mistakes. Smarter people learn from the mistakes of it

CHAPTER 135

assalamualaikum

Sahabat yang baik adalah sahabat yang berani membetulkan kita ketika kita berbuat kesalahan sehingga kita tidak hanyut di dalam kesalahan dan dosa.
Sahabat sejati akan meluruskan jalan ketika kita kehilangan arah dan tidak akan meninggalkan kita dalam suka, apalagi dalam duka.
Bersahabat dengan seorang yang jujur akan membuat seseorang itu senantiasa terpelihara kejujurannya.

Saturday, 29 October 2011

CHAPTER 134

assalamualaikum

tadi ain berada dalam kesusahan
tension
stress
tapi

i'm all alone
where the others???
really disappointed

feel that i'm
ergh
don't know how to say

it's okay
i can be independent
i don't need anyone else besides me
i can do it

CHAPTER 133

Life is too short. Grudges are a waste of perfect happiness.
Laugh when you can, apologize when you should and let go of
what you can’t change. Love deeply and forgive quickly. Take
chances. Give everything and have no regrets. Life is too
short to be unhappy. You have to take the good with the bad.
Smile when you’re sad, love what you got, and always remember
what you had. Always forgive, but never forget. Learn from
your mistakes but never regret. People change, and things go
wrong but always remember – life goes on!

Friday, 28 October 2011

CHAPTER 132

SLEEQ-CUN SAJA

Lagu ini bukan di radio setiap hari untukmu
Lagu ini tidak perlu kau kembali kepadaku
Lagu ini hanya ingin kau fahami
Ku sudah teruskan hidupku
Semuanya cun saja
Semuanya cun saja
Tak perlu tinggalkan pesanan
(Di pintu rumahku)
Tak perlu buat panggilan
(Di telefonku)
Oh tak perlu lagi kalau kau cuba minta maaf
Lupakan sahaja
Diriku cun saja
Duduk di rumah seorang saja
Menulis lagu cinta
Menggunakan kisah ini ‘tuk ceritakan

Chorus
Lagu ini bukan di radio setiap hari untukmu
Lagu ini tidak perlu kau kembali kepadaku
Lagu ini hanya ingin kau fahami
Ku sudah teruskan hidupku
Semuanya cun saja
Cun hidupku kini cun saja
Sejak kita memang cun semuanya
Sejak pisah itulah permulaannya
Untukku berhati-hati dengan buaya
Ngap ngap pendirianku tegap
Jumlah kali kita bertengkar memang genap
Untuk aku ke tahap ini
Silap kita memang patut sama-sama kene sepak pak pak
Tapi bukan niatku salahkan dirimu
Aku sedar ku juga ada kekuranganku
Tapi kalau bersifat mementingkan diri sendiri untuk kebaikan
Bukan kurang ajar itu
Duduk di rumah seorang saja
Mengarang lagu cinta
Dengan mengembalikan kisah kitakan tapi jangan perasaan
Walaupun ini bab yang baru
Ada masa arah ku tak tentu
Tetap rindu kehadiranmu tidak patut
Kerna ku takut
Ulang Chorus
Lagu ini
Tandanya kamu masih sayangkan ku
Walaupun sudah tidak bersama lagi
Lagu ini
Tanda yang ku masih rindukanmu
Walaupun sudah tidak bersama lagi
Lagu ini
Dengan lagu ini ku ingin memberitahu kamu bahawaku okay
Aku okay
Dengan lagu ini ku ingin memberitahu kamu jangan cakap tak boleh
Ulang Chorus

Thursday, 27 October 2011

CHAPTER 131

Berterima kasihlah pd org yg telah MELUKAI hatimu krn dia telah membuat hatimu kuat . Berterima kasihlah pd org yg telah MEMBOHONGImu krn dia membuat hidupmu makin bijaksana . Berterima kasihlah pd org yg telah MEMBENCImu krn dia yg mengasah kesabaranmu . Dan berterima kasihlah pd orang yg telah MENYAYANGImu krn itulah ANUGERAH TERINDAH dalam hidupmu ~

Hidup memerlukan pengorbanan
Pengorbanan memerlukan perjuangan
Perjuangan memerlukan ketabahan
Ketabahan memerlukan keyakinan
Keyakinan pula menentukan kejayaan
Kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan

melepaskan seseorang yg kita sayang adalah bukan sesuatu yang merugikan , itulah tanda bukti sayang kita kepada dia kerana kita sanggup merelakan diri untuk melepaskan orang yang kita sayang :) .
oleh tu ,hargailah orang yang menyayangimu dan bukanlah orang yang kamu mencintai . kerana orang yang kamu cintai tidak semestinya akan kekal abadi untukmu selamanya :) 

CHAPTER 130

assalamualaikum

Ketika Tuhan menciptakan wanita, malaikat datang dan bertanya,"Mengapa begitu lama engkau menciptakan wanita, Tuhan???"

Tuhan menjawab,"Sudahkah engkau melihat setiap detail yang telah aku ciptakan untuk wanita?" Lihatlah dua tangannya mampu menjaga banyak anak pada saat bersamaan, punya pelukan yang dapat menyembuhkan sakit hati dan kerisauan, dan semua itu hanya dengan dua tangan".

Malaikat menjawab dan takjub,"Hanya dengan dua tangan? tidak mungkin!

Tuhan menjawab,"Tidakkah kau tahu, dia juga mampu menyembuhkan dirinya sendiri dan boleh bekerja 18 jam sehari".

Malaikat mendekati dan mengamati wanita tersebut dan bertanya,"Tuhan, kenapa wanita terlihat begitu lelah dan rapuh seolah-olah terlalu banyak beban baginya?"

Tuhan menjawab,"Itu tidak seperti apa yang kau bayangkan, itu adalah air mata.

""Untuk apa???", tanya malaikat.

Tuhan melanjutkan,"Air mata adalah salah satu cara dia menunjukkan kegembiraan,kerisauan,cinta,kesepian, penderitaan,dan kebanggaan,serta wanita ini mempunyai kekuatan mempesona lelaki,ini hanya beberapa kemampuan yang dimiliki oleh wanita.Dia dapat mengatasi beban lebih baik dari lelaki,dia mampu menyimpan kebahagiaan dan pendapatnya sendiri,dia mampu tersenyum ketika hatinya menjerit kesedihan,mampu menyanyi ketika menangis, menangis saat terharu,bahkan tertawa ketika ketakutan.Dia berkorban demi orang yang dicintainya,dia mampu berdiri melawan ketidakadilan,dia menangis saat melihat anaknya adalah pemenang,dia gembira dan bersorak saat kawannya tertawa bahagia,dia begitu bahagia mendengar suara kelahiran.Dia begitu bersedih mendengar berita kesakitan dan kematian,tapi dia mampu mengatasinya.Dia tahu bahwa sebuah ciuman dan pelukan dapat menyembuhkan luka.

Allah S.W.T berfirman:

"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia, namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya. "

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh."

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."

"Aku memberinya kekuatan untuk menyokong suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu."

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."

"Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya,sosok yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya.Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada."

"CINTANYA TANPA SYARAT. HANYA ADA SATU YANG KURANG DARI WANITA,DIA SELALU LUPA BETAPA BERHARGANYA DIA...

CHAPTER 129

assalamualaikum


Ujar lelaki, wanita itu lemah
Ujar wanita, mereka adalah lembut
Antara lemah dan lembut…besar perbezaannya
Namun ada yang tidak rela mengakuinya
Telah ditakdirkan… kerana lembut wanita
Tidak gemar perbalahan.. Kecuali jika terpaksa
Lalu wanita pun diam…
Diam seolah-olah menerima…


Monday, 24 October 2011

CHAPTER 126

assalamualaikum

orang kata 
hidup kalau tak de dugaan memang tak sah
tapi kita sebagai seorang islam harus 
mengganggap setiap dugaan yang kita dapat tu sebagai
satu tanda bahawa Allah sayangkan kita

lepas kita dapat dugaan tu
kita kene melaluinya dengan tabah
redha dengan apa yang terjadi
ia akan jadi sejarah hidup kita

tapi ingat
jangan biarkan sejarah tu berulang kembali
jadikan sejarah tu
sebagai penguat semangat untuk kita mengharungi hidup

jangan menganggap
masalah tu tidak boleh diselesaikan
banyak cara kita boleh selesaikan
cuma kadang-kadang kita tak nampak jalannya

buat solat istikharah
insyaallah Allah akan beri jalan yang tebaik
seperti aku
aku cuma berniat untuk melakukannya
tapi Allah telah 
menunjukkan kebenarannya
alhamdulillah

selamat mencuba!!!

Sunday, 23 October 2011

CHAPTER 125

Red One
Konvict
Gaga

I've had a little bit too much
All of the people start to rush.
Start to rush babe.
A dizzy twister dance
Can't find my drink or man.
Where are my keys, I lost my phone.
What's going on on the floor?
I love this record baby, but I can't see straight anymore.
Keep it cool what's the name of this club?
I can't remember but it's alright, alright.

[Chorus:]
Just dance. Gonna be okay.
Da-doo-doo-doo
Just dance. Spin that record babe.
Da-doo-doo-doo
Just dance. Gonna be okay.
Duh-duh-duh-duh
Dance. Dance. Dance. Just dance.

Wish I could shut my playboy mouth.
How'd I turn my shirt inside out? Inside out babe.
Control your poison babe
Roses with thorns they say.
And we're all gettin' hosed tonight.
What's going on on the floor?
I love this record baby, but I can't see straight anymore.
Keep it cool what's the name of this club?
I can't remember but it's alright, alright.

[Chorus]

[Colby O'Donis]
When I come through on the dance floor checking out that catalogue.
Can't believe my eyes so many women without a flaw.

And I ain't gonna' give it up, steady tryna pick it up like a call
I'm gonna hit it, I'm gonna hit it and flex and do it until tomorrow, yeah
Shorty i can see that you got so much energy
The way you twirling up them hips round and round
There's no reason at all why you can't leave here with me
In the meantime stay, let me watch you break it down.

[Chorus]

Half psychotic, sick hypnotic got my blueprint it's symphonic.
Half psychotic, sick hypnotic got my blueprint electronic.
Half psychotic, sick hypnotic got my blueprint it's symphonic.
Half psychotic, sick hypnotic got my blueprint electronic.

Go. Use your muscle, carve it out, work it, hustle
I got it, just stay close enough to get it
Don't slow! Drive it, clean it lysol, bleed it
Spend the last dough
(I got it)
In your Pocko
(I got it)

[Chorus] 

Saturday, 15 October 2011

CHAPTER 124









"Talking To The Moon"

I know you're somewhere out there
Somewhere far away
I want you back
I want you back
My neighbours think
I'm crazy
But they don't understand
You're all I have
You're all I have

[Chorus:]
At night when the stars
light up my room
I sit by myself
Talking to the Moon.
Try to get to You
In hopes you're on
the other side
Talking to me too.
Or Am I a fool
who sits alone
Talking to the moon?

I'm feeling like
I'm famous
The talk of the town
They say
I've gone mad
Yeah
I've gone mad
But they don't know
what I know
Cause when the
sun goes down
someone's talking back
Yeah
They're talking back

[Chorus:]
At night when the stars
light up my room
I sit by myself
Talking to the moon.
Try to get to You
In hopes you're on
the other side
Talking to me too.
Or am I a fool
who sits alone
Talking to the moon?

Ahh...Ahh...Ahh..
Do you ever hear me calling
(Ahh...Ahh..Ahh..)
Ho hou ho ho hou

'Cause every night
I'm talking to the moon

Still try to get to you
In hopes you're on
the other side
Talking to me too
Or am I a fool
who sits alone
Talking to the moon?

Ohoooo...

I know you're somewhere out there
Somewhere far away 

Saturday, 8 October 2011

CHAPTER 123

assalamualaikum

bye BLOGGER
bye FACEBOOK
bye TWITTER

will see you guys on 5 NOVEMBER 2011

need to STUDY for my FINAL YEAR EXAM
start on 12 OCTOBER 2011
until 4 NOVEMBER 2011

WISH ME LUCK!!!

Friday, 7 October 2011

CHAPTER 122

White Horse Lyrics

Say you're sorry, that face of an angel
Comes out just when you need it to
As I paced back and forth all this time
Cause I honestly believed in you

Holding on, the days drag on
Stupid girl, I should have known
I should have known

I'm not a princess, this ain't a fairy tale
I'm not the one you'll sweep off her feet
Lead her up the stairwell

This ain't Hollywood, this is a small town
I was a dreamer before you went and let me down
Now it's too late for you and your white horse, to come around

Baby I was naive, got lost in your eyes
And never really had a chance
I had so many dreams about you and me
Happy endings, now I know

I'm not a princess, this ain't a fairy tale
I'm not the one you'll sweep off her feet
Lead her up the stairwell

This ain't Hollywood, this is a small town
I was a dreamer before you went and let me down
Now it's too late for you and your white horse, to come around

And there you are on your knees
Begging for forgiveness, begging for me
Just like I always wanted but I'm so sorry

Cause I'm not your princess, this ain't a fairytale
I'm gonna find someone someday who might actually treat me well
This is a big world, that was a small town
There in my rearview mirror disappearing now

And its too late for you and your white horse
Now its too late for you and your white horse, to catch me now

Oh, whoa, whoa, whoa
Try and catch me now
Oh, it's too late to catch me now

Thursday, 6 October 2011

CHAPTER 121

assalamualaikum

new design
new song

will be
new story
new chapter
new behavior
new attitude

insyaallah

Thursday, 22 September 2011

CHAPTER 120


ENGLISH SUBTITLES

I Never Let Go

Even if I've tried for days to forget you, to erase you,
Calmly, like a fool, an awkward greeting was all I could do.

These awkward words are for you.
My heart for you is my reason. (its for you)
I'll miss you, even for just one day for one second.
You've become so far way.

I never let go (Never I) I'm gonna make a way (I'm gonna)
Oh I find ever-way (don't leave)
Forever in my arms I never let go (Never I)
I'm gonna make a way (I'm gonna)
Oh I find ever-way (don't leave) Forever by my side.

Why are you leaving? Tell me. I can't understand. What am I to do?
Is it the end of your smile that protected me shyly, too?

The long time is for you too.
Everything for you, is my reason. (its for you)
It'll be hard, even for just one day for one second.
You've become so far way.

I never let go (Never I) I'm gonna make a way (I'm gonna)
Oh I find ever-way (don't leave)
Forever in my arms I never let go (Never I)
I'm gonna make a way (I'm gonna)
Oh I find ever-way (don't leave) Forever by my side.

Even if another time comes, only you are my everything.
Always you are my only, only you make me live.

I never let go (Never I) I'm gonna make a way (I'm gonna)
Oh I find ever-way (don't leave)
Forever in my arms I never let go (Never I)
I'm gonna make a way (I'm gonna)
Oh I find ever-way (don't leave) Forever by my side.

For you, eternity.

Sunday, 11 September 2011

CHAPTER 119

assalamualaikum

i already know the truth

bende ni sangat2 mengejutkan
aku buat blog ni pon ada sebab
tapi sekarang dah x de sebab untuk aku 
still tulis kat blog ni

past is past
let the past be our guide
to the future

MUNGKIN
aku akan jarang post kat blog ni

MUNGKIN
korang dah takkan tahu apa2
latest news pasal aku

aku tak sangka akan jadi macam ni
ni bukan kehendak aku
tapi aku tahu ni lah yang terbaik

setiap saat pasti ada perubahan yang berlaku
walaupun 
ia mengambil masa yang lama


sincerely,
NUR'AIN MOHAMED SALLEH