Tuesday 15 November 2011

CHAPTER 141

assalamualaikum

11/11/11 (jumaat), tarikh keramat
segala-galanya bermula dari tarikh di atas,
segala perubahan bermula dari tarikh tersebut,
don't worry girls, i will never ever leave you
just call me if you need someone to calm you

sekarang aku semakin happy dengan diri aku
sebab aku dah boleh kembalikan gelak tawa kawan2 aku
korang, aku mengaku sejak kebelakangan ni memang banyak masalah yang timbul
kuatkan hatimu
dan sentiasa percaya bahawa Allah sentiasa bersamamu
satu demi satu masalah datang dan pergi
but remember hidup mesti diteruskan jugak!!!

sekarang aku sudah mula merubah diri aku untuk menjadi yang lebih baik
nak tahu tak
sekarang aku ada satu lagi prinsip yang baru
''APOLOGIZE, FORGIVE AND LET GO''
best tau, aku dah try kat beberapa orang
walaupun ada sesetangah masalah yang bukan berpunca daripada aku
aku tetap meminta maaf terlebih dahulu
''maaf'' adalah salah satu perkataan yang agak power
ia boleh buat orang sedih, tersenyum dan banyak eksprasi lagi

lagi satu aku nak cakap 
tak semestinya kalau kita yang mintak maaf dulu bererti kita yang salah
kita minta maaf dulu sebab kita nak meleraikan pergaduhan
atau menjernihkan keadaan

tak pe kalau kita merendahkan ego kita untuk meminta maaf
dengan melakukan langkah ini
kita telah berani berhadapan untuk bersemuka dan merendahkan diri kita
setiap manusia di muka bumi ni buat salah
dan sekarang aku dah menjadi semakin tenang
alhamdulillah

ada lagi satu kata-kata
''TAK PERLU BERSUSAH PAYAH UNTUK MENGELAKKAN DIRI DARIPADA SAYA,
KERANA SAYA SENDIRI AKAN MENJAUHI ATAU MENGHILANGKAN DIRI DARIPADA AWAK''
setiap manusia ada naluri
melalui naluri ni kita dapat rasa kalau ada orang yang tak suka kat diri kita
aku tak berniat nak buat sesiapa marah atau berkecil hati dengan kata2 aku ni
jika ada yang terasa
aku meminta maaf
aku sebagai manusia biasa tidak terlepas daripada berbuat dosa

No comments:

Post a Comment