Saturday 2 June 2012

CHAPTER 171

assalamualaikum

kehidupan memang macam ni, jangan mengharapkan orang lain bagi awak yang terbaik, sedangkan awak sendiri tidak mampu untuk memberikan yang terbaik, setiap orang mempunyai kesabaran yang terhad, jangan selalu pijak kepala seseorang itu, kerana tidak lama lagi awak akan ditinggalkan, itulah perangaiaku yang dulu, suke kenakan orang jika seseorang itu menyakiti hati aku, aku seorang yang selfish, dan aku mengaku dulu orang yang sangat sayang telah pon mengatakan hal yang sama. kita hidup bermasyarakat perlu ada toleransi, kala sentiasa nak pentingkan diri sendiri kita patut hidaup kat hutan je, sebab itulah yang terbaik daripada terus menerus menyakitkan hati orang lain, hanya dosa yang kita dapat jika berbuat sedemikian rupa.

alhamdulillah, kehidupan aku menjadi semakin bahagia disamping keluarga, dan teman-teman, mungkin ada hikmah disebalik apa yang berlaku sekarang, aku dah tak nak sia-sia kan hidup aku lagi, perjalanan aku masih lagi panjang, aku tak nak cari musuh,aku hanya nak mencari temanteman yang selalu memberi sokongan dan dorongan, kerana aku tahu aku sangat memerlukan semua itu

No comments:

Post a Comment